Rollover Intrest

Post Reply
WHS BE-NL
Posts: 517
Joined: 26 Nov 2012 12:45

Rollover Intrest

Post by WHS BE-NL »

Beste,

Ik heb de demo account uitgeprobeerd, maar daarbij heb ik een vraag ivm de rollover interest bij WH selfinvest.

Ik heb een sell CHF/TRY staan, die overnight geclosed en geopend werd. Er staat in mijn transactie historie dat er een RCL gedaan is aan 1,3249 en daarna een ROP aan opnieuw rate 1,3249.
Maar aangezien TRY aan overnight interest 16,75% staat en CHF aan 1%, zou ik toch 15,75% interest moeten ontvangen, dus zou bij de ROP transactie de rate met ongeveer 0,0004 moeten gedaald zijn?
Waarom is er hier dan geen interestverrekening gebeurd?

2e vraag: ik heb een buy CHF/JPY staan, maar overnight wordt er mij interest aangerekend (RCL rate = 77,5800 , ROP rate = 77,5785) waardoor mijn waarde vermindert, dit terwijl CHF rente 1% is en de JPY rente 0,3%. Normaal gezien zou ik dus toch rente moeten ontvangen in plaats van betalen?

Vriendelijke groeten

Antwoord van de helpdesk :


Beste,

Indien u een lot van 100.000 CHF/TRY verkoopt aan 1,3249 , dan verkoopt u 100.000 CHF en koopt u 132.490 TRY .

Om 19u00 GMT wordt de bestaande positie doorgerold en is een intrestafrekening, die in de koers verwerkt wordt.

Hieronder ziet u de rollover rates.
Kolom 2 is de Close, kolom 3: new short , kolom 4 new long.

U staat Short dus wordt de nieuwe rate 1,329050 (Close was 1,3290)
(zie screenhost hieronder)

U stelt: "Maar aangezien TRY aan overnight interest 16,75% staat en CHF aan 1%, zou ik toch 15,75% interest moeten ontvangen, dus zou bij de ROP transactie de rate met ongeveer 0,0004 moeten gedaald zijn? "

Eerst en vooral: de retailrates bij Forex zijn verschillend van de middenkoersen die u opnoemt. Banken nemen een (forse) marge op deze middenkoersen bij forex-retailklanten (lees: de kleinere klanten).

U staat Short op de CHF: hier moet u dus intrest op betalen. De middenkoers van de dagrente op de CHF is inderdaad 1%. Hierop nemen banken een marge. Op particuliere en dus kleinere posities kan die marge ruim zijn, bijvoorbeeld 5% of zelfs hoger op "minder liquide" munten zoals de TRY.

Indien u dus CHF leent, dan leent u aan 1% + 5% = 6%.

Op 100.000 wordt dit 16.5 CHF te betalen of 21 TRY

U staat Long op de TRY: hier krijgt u dus intrest . De middenkoers van de dagrente op de TRY is bijvoorbeeld 15%. Hierop nemen de forexbanken een marge, bijvoorbeeld 8%.

Indien u dus TRY op rekening heeft, dan krijgt u aan 15% - 8% = 7%. Op 132.950 TR of 26 TRY

Saldo is 5 TRY of een halve pip in uw voordeel.

Deze halve pip wordt in uw voordeel aan de doorrolkoers toegevoegd: van 1,3290 naar 1,32905

In dit voorbeeld is het eerder simplistisch uitgelegd. Maar de onderliggende boodschap is dat carry trades met kleine particuliere valutaposities amper rendabel zijn.

Mvg

WHS Gent
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Post Reply

Return to “Forex”