Positie sluiten

Post Reply
Jaap Kozijn

Positie sluiten

Post by Jaap Kozijn »

Ik wil in Express een positie sluiten(Als de positie op winst staat). Dus zonder tergetprice of stopprice. Hoe doe ik dat?
WHS Support

Re: Positie sluiten

Post by WHS Support »

Beste Jaap,

Men zou bijvoorbeeld een "express blocker" kunnen gebruiken daarvoor. Zodra de conditie om de positie te sluiten er is, zou men in het interpretatie gedeelte het sentiment zo kunnen declareren: sentiment = senti_flat.

Net zoals een normale Flat filter, wordt dan de open positie gesloten.

Andere mogelijkheden zijn er zeker. U zou ons uw exit strategie kunnen uitleggen en wij kunnen proberen daar te helpen.

Met vriendelijke groeten,
Bastiaan
WHS Luxemburg
Jaap Kozijn

Post by Jaap Kozijn »

Ik heb 2 verschillende situaties, het gaat over dagkoersen:
1 Ik wil positie sluiten als de RSI >70 of verlies groter is dan 1 ATR.
2 Ik neem op dag 1 een longpositie in. In de volgende dagen wil de positie sluiten als het verlies groter is dan 1 ATR, of als de slotkoers groter is dan de entrykoers.
WHS Support

Post by WHS Support »

Voor situatie 1:

Neem een daggrafiek en voeg daar be MetaSentimentor en RSI als sentimentor aan toe.
Dan kan ook een Click Stop met afstand 1 x ATR toegevoegd worden
De interpretatie van de RSI moet ingesteld worden zodat ze met jouw condities overeenkomen:
screenshots1.jpg
Daarna kan de studie op TradeGuard+AutoOrder geactiveerd worden en een long positie ingenomen worden.
Zodra de waarde van de RSI de 70 bereikt, zal de long positie gesloten worden. (Let op: bij het gebruiken van de 1 Dag aggregatie zal onmiddelijk de positie gesloten worden, niet aan het einde van de kaars).

Voor situatie 2:
Ook hier moet de Click Stop met 1 x ATR toegevoegd worden-.
Met slotkoers bedoel je de slotkoers van de dag? Zo ja, dan kan de positie pas de volgende dag worden gesloten. Dan is het immers pas zo dat de slotkoers van de vorige dag bekend is en de markt geopent. Gelieve hier wat meer details over te geven en normal gezien kunnen we hier een kleine programmatie voor maken.

Met vriendelijke groeten,
Bastiaan
WHS Luxemburg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Post Reply

Return to “WHS NANOTRADER - EXPRESS PROGRAMMING”