Traders Dynamic Index (TDI)

Post Reply
User avatar
WHS Support
Posts: 2430
Joined: 14 Feb 2013 10:27

Traders Dynamic Index (TDI)

Post by WHS Support »

Dear Trader,

the Traders Dynamic Index (TDI) is a trend following momentum indicator. It is calculated from the RSI (Relative Strength Index),
its moving averages and volatility bands (based on Bollinger Bands). It is a very popular trading indicator to measure the market volatility compared to the current relative strength of the market which is smoothed by moving averages.
It can be used in different ways and in one's sole discretion. However traders tend to prefer to use it as a "straight forward" break-out indicator:

tdi.png

Please find this popular indicator attached to this post.

Kind regards,
Timo
WH SELFINVEST
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
nuugman
Posts: 1
Joined: 20 Feb 2019 11:46

Re: Traders Dynamic Index (TDI)

Post by nuugman »

Besten Dank für den TDI! Kannte ich bereits mit dem FX Handel. Eine Frage wäre da noch und zwar bzgl. den Farben. Wie kann ich diese ändern.
Vielen herzlichen Dank für einen Hinweis dazu!
User avatar
WHS Support
Posts: 2430
Joined: 14 Feb 2013 10:27

Re: Traders Dynamic Index (TDI)

Post by WHS Support »

Hallo,

wenn Sie den NanoTrader Full verwenden können Sie die Farben über den Express Editor ändern. Doppelklicken Sie dazu in der Designerleiste auf den Indikator und scrollen Sie im Editor nach unten. Unter den Einträgen "plot" und "plotband" können Sie die Farben entweder über den englischen Namen (z.B. "green","red","blue" usw.) oder über den RGB-Code frei einstellen.
Falls Sie den NanoTrader Free verwenden senden Sie uns bitte eine Email mit den von Ihnen gewünschten Farben. Wir werden dies dann anpassen und Ihnen den Indikator individuell zusenden.

Mit freundlichen Grüßen,
Timo
WH SELFINVEST
Post Reply

Return to “WHS NANOTRADER - EXPRESS PROGRAMMING”