Melding Metasentimentor

Post Reply
WHS BE-NL
Posts: 517
Joined: 26 Nov 2012 12:45

Melding Metasentimentor

Post by WHS BE-NL »

In de grafiek van de MetaSentimentor staat linksboven: MetaSentimentor CANNOT close positions.
Ik werk wel met twee stops: Profit Target en een Click Stop. Zelfs als ik deze stops weg haal blijft de melding staan.

Eerder zag ik deze melding niet; althans dat ben ik mij niet bewust.
Deze melding verdwijnt niet meer.
Hoewel de betekenis van de melding duidelijk is, begrijp ik hem niet. Het werken met de metasentimentor impliceert toch immers het sluiten van een positie?

Antwoord helpdesk :


Beste,

Indien men strategieën ontwikkelt op basis van technische indicatoren zoals een stochastics of RSI, dan zal het systeem AUTOMATISCH posities openen en sluiten.

De metasentimentor is de signaalgever om de positie te sluiten.

Een profit target of een Click stop zijn stops, die geen onderdeel kunnen zijn van een automatische strategie. Daarvoor gebruikt u best een trailing stop EOP (end of period) of een Parabolic stop.

Een profit stop of click stop zijn een onderdeel van een TRADEGUARD stop-strategie, m.a.w. u opent manueel de positie, doch laat het systeem de open positie bewaken en/of afsluiten.

Mvg

WHS Gent
User avatar
WHS Support
Posts: 2430
Joined: 14 Feb 2013 10:27

Re: Melding Metasentimentor

Post by WHS Support »

Beste Trader,

Of de MetaSentimentor al dan niet posities mag sluiten wordt bepaald door een instelling in de DesignerBar(zie screenshot onderaan).
Om de melding op de heffen en de MetaSentimentor dus toe te laten om een Exit signaal te genereren, vinkt u het vakje aan in uw DesignerBar.

Concreet impliceert dit dat een signaal, omgekeerd aan het voorgaande signaal, potentieel tot het sluiten van de openstaande positie zal leiden.

Stel u een eenvoudig systeem van crossing moving averages voor:
- een opwaartse kruising staat voor KOPEN en een neerwaartse voor VERKOPEN.
- verder staat er een takeprofit op 25 punten en een stoploss bij 10 punten

Na het inschakelen van AUTOORDER volgt er een opwaardse kruising.
Er wordt LONG ingestapt en de takeprofit + stoploss worden als een beschermende bracket rond de positie geplaatst.

Wanneer er nu een neerwaartse kruising volgt - alvorens het takeprofit of het stoploss niveau geraakt is - wordt de uitstaande positie:
- gesloten indien u toelaat dat de MetaSentimentor posities mag sluiten (aangevinkt in DesignerBar)
- onaangeroerd -ondanks het veranderde sentiment- indien u niet toelaat dat de MetaSentimentor posities sluit (uitgevinkt in DesignerBar)

Vriendelijke groeten,
WHSelfinvest
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Post Reply

Return to “WHS NanoTrader”