stoploss en profittarget verdwenen na weekend

Post Reply
jippey
Posts: 6
Joined: 11 Oct 2013 15:39

stoploss en profittarget verdwenen na weekend

Post by jippey »

Ik laat een strategie automatisch handelen, die na het entrysignaal een vaste stoploss en een vast profittarget instelt. In het weekend heb ik de PC opnieuw opgestart en de strategie weer op autoorder gezet. Toen de markt openging bleek dat er geen 'werkende orders' meer stonden en de positie dus feitelijk ook onbeschermd was. Wat is hiervoor de oplossing?

met groet, Jeroen
WHS BE-NL
Posts: 517
Joined: 26 Nov 2012 12:45

Re: stoploss en profittarget verdwenen na weekend

Post by WHS BE-NL »

Beste Jeroen,

In bijlage een PDF met wat meer informatie over stops bij automatisch handelen.

Een paar vragen:

- welk soort stop gebruik je?
- hoe staan je "order standaards" ingesteld?

Belangrijk om weten: het WHS Futurestation kent het instappunt van de positie niet. Indien je dus een trailing stop of een parabolic stop gebruikt en het platform wordt onderbroken tijdens het weekend, dan zal het platform bij het heractiveren van de strategie de laatste koers nemen als referentie.

Werk je daarentegen met een vaste stop (fixed stop) en een vast koersdoel (profit target) dan kan het platform deze wel herkennen.

Met vriendelijke groeten,

WHS Gent
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
WHS BE-NL
Posts: 517
Joined: 26 Nov 2012 12:45

Re: stoploss en profittarget verdwenen na weekend

Post by WHS BE-NL »

order_standaard.png
Ter illustratie: onder "Order standaards" of "Order default" moet je bij Brackets Limit OCO server en Stop OCO server instellen. Bij verbreken van de verbinding worden dan de laatste posities op de server geplaatst. Let wel, er moet steeds een Stop en een Target in je strategie staan.

Mvg,

WHS Gent
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
jippey
Posts: 6
Joined: 11 Oct 2013 15:39

Re: stoploss en profittarget verdwenen na weekend

Post by jippey »

hartelijk dank, maar mijn conclusie is dus dat een strategie na een reboot dan wel een reconnect, de stops van bestaande posities niet meer obv de entry kan managen. Dat zou ik dan dus handmatig moeten doen. zie ik dat correct?

met groet, Jippey
User avatar
WHS Support
Posts: 2430
Joined: 14 Feb 2013 10:27

Re: stoploss en profittarget verdwenen na weekend

Post by WHS Support »

Beste Jeroen,

Het klopt wat je zegt dat, bij het opnieuw opstarten van het platform en het heractiveren van de Tradeguard+AutoOrder/AutoOrder, de stops worden geplaats met een bepaalde afstand vanaf de koers van dat moment en niet op basis van de instapkoers. Men moet de stop en limit orders dus inderdaad zelf manueel aanpassen.

Ook nog iets anders dat belangrijk is: Als je zelf het platform sluit en je hebt een studie aanstaan met de AutoOrder of TradeGuard+AutoOrder actief, dan zal de studie gedeactiveerd worden alvorens het platform te sluiten en worden werkende orders dus geannuleerd. Maar in het geval dat het platform de verbinding verliest (i.v.m. bijv. een internet probleem of stroom storing) dan zullen de orders actief op de server blijven staan en blijft een open positie beschermd. Daarvoor is de OCO Server ordertype uitermate geschikt omdat dan de OCO koppeling behouden wordt.

Groeten,
Bastiaan
WHS
Post Reply

Return to “WHS NanoTrader”